Ana Sayfa‎ > ‎01 - Ön Muhasebe‎ > ‎

Hızlı Satış Ekranı CallerID

CallerID Hızlı Satış ile İlişkisi Nedir?

CallerID, telefon hattımızın arayan kişiyi gösterme özelliği (CID) varsa bilgisayardan arayan numarayı görmemizi sağlayan bir sistemdir. CallerID sistemini hızlı satış ekranında arayan numaranın hangi cari hesaba ait olduğunu görmek ve bu cari hesaba satışı başlatmak için kullanabiliriz.


CallerID cihazını nasıl temin edebilirim?

DİA, sistemler.com tarafından satılan CallerID cihazları ile %100 uyumlu olarak çalışmaktadır. 


Hızlı Satış Ekranın CallerID ile kullanımı

CallerID sisteminii hızlı satış ekranında kullanırken sistemin göz önünde bulundurduğu dört durum vardır:
  1. Telefon numarasına tanımlı cari hesap var ve ekranda satış yok.
  2. Telefon numarasına tanımlı cari hesap var ve ekranda satış var.
  3. Telefon numarasına tanımlı cari hesap yok ve ekranda satış yok.
  4. Telefon numarasına tanımlı cari hesap yok ve ekranda satış var.

Durum 1: Hızlı satış ekranında satış yokken gelen telefon numarasına tanımlı bir cari hesap varsa aşağıdaki gibi bir uyarı ile bir aramanın gerçekleştirildiği bildirilir.




Gelen uyarıya evet seçilirse sağ taraftaki cari hesap alanına cari eklenerek satışa başlanır. Eğer uyarıda hayır seçilirse gelen arama göz ardı edilir.


Durum 2: Hızlı satış ekranında bir satış varken numarası tanımlı bir cari hesaptan arama geldiyse aşağıdaki gibi bir uyarı ekranı açılır.




Uyarı ekranında Aramayı dikkate alma, satışa devam et seçeneği seçilirse mevcut satıştan devam edilir. Bekleyenlere Kaydet ve Satışa Devam Et seçeneği seçilirse arayanın carisi bekleyenlere yer varsa kaydedilir ve mevcut satıştan devam edilir. Eğer bekleyen satışlarda yer yoksa ve ekranda bilgi var ise aşağıdaki gibi bir uyarı verilir.



Altına ekle seçilirse mevcut satış ekranının altına ekleme işlemi yapar, Ekrandaki bilgileri sil seçilir ise mevcut satış iptal edilir arayan numaranın cari hesabı ile satışa başlanır. Vazgeç seçeneği seçilirse mevcut satıştan satışa devam edilir.


Durum 3: Hızlı satış ekranında satış yok ise ve gelen aramanın numarasına cari hesap tanımlı değilse aşağıdaki gibi bir uyarı çıkar. Açılan uyarıda bu numaraya cari hesap eklemeyi isteyip istemediğimiz soruluyor. Eğer evet seçilirse hızlı cari ekleme ekranı açılır ve ekranı doldurduktan sonra kaydet diyerek bu numara için cari hesap oluşturulur. Cari hesabı oluşturduktan sonra hızlı satıştaki cari alanında oluşturulan cari seçilir.






Durum 4: Hızlı satış ekranında satış varken ve cari hesabı tanımlı olmayan bir numara arama yaptıysa uyarı ekranı açılır.  Açılan ekranda Aramayı dikkate alma satışa devam et seçilirse mevcut satıştan satışa devam edilir. Yeni Cari Ekle ve Bekleyenlere At seçeneği seçilirse arayan numara için hızlı cari ekranı açılarak bir cari hesap tanımlanır ve bu eklenen cari hesap bekleyenlere atılır. Eğer bekleyen satışlarda yer yoksa yukarıda bahsedilen Bekleyenlerde yer yok uyarısı çıkarak hızlı satış ekranında satışa devam edilir.