Ana Sayfa‎ > ‎01 - Ön Muhasebe‎ > ‎

Fiyat Gruplamaları ve Ödeme Planlarına Göre Kampanya Kullanımı

Ödeme Planı(scf4001) kartında,  Kampanya Fişi Satır Alanı (scf2611) yeni eklenen "Fiyat Grup"  çoklu seçim alanı için genel bilgilendirmedir.


Amaç; Özellikle perakende sektöründe karşılaşılan aşağıdaki örnek etiketteki gibi küsuratlı fiyat giriş ve perakende fiyat yönetimini kolaylaştırmak.

Sektörde genelde fiyatlar % indirim değerleri ile kampanyaya girilemiyor, bir satış taktiği olarak "Sabit (Net) Fiyat" girilmesi sık kullanılan bir yöntem.
Örnek; Liste fiyatı 45 TL olan bir üründe %20 Nakit indirim girilir ise kampanyada 36 TL bulunur, ama mağazalar 35,99 girebilmek adına kampanyaları sabit yöntem ile girerek yapabilmek isterler.

Bu işlemi yaparken, aynı fiş içerisinde Nakit Satış Fiyatı 35,99 görüp, Kredi Kartı (Tanım olarak genelde Taksitli kelimesi ile belirtilir) ile de alır ise 39,99 TL gibi bir satış fiyatını tek ekrandan yapılabilmesi. Aynı zamanda  belirtilen bu üç fiyatı tek etiket içerisinden sistemden dökülebilmesi istekleri aşağıdaki adımlar ile çözülebilir.


DİA Üzerinden İzlenecek Adımlar,

1- Önce ödeme planı kartları ekranına eklenen "Fiyat Grup"  alanına, "Fiyat Grup Listesi" ekranından tanımlanan "NAKİT" ve "TAKSİTLİ" şeklindeki gruplar seçilir.
 Tanıtılan ödeme planlarının hangisi Taksitli hangisi Nakit fiyattan çalışacak belirlenmesi ve gruplanması sağlanmış oluyor.
 Örnek; kredi kartı tek çekim ödeme planları nakit grubuna atılarak, taksitli kredi kartı çekimleri için yüksek fiyat uygulanması amaçlı taksitli grubu belirlenebilir.



2-  Kampanya giriş ekranı açılır, satırda stok kartı seçilir, 35,99 "Sabit Fiyat" girilir, kampanyanın satır kolonlarına eklenen "Fiyat Grup" alanından "Nakit" fiyat grubu seçilir. Aynı stok kartı ikinci satıra tekrar seçilir ,39,99 TL"Sabit Fiyat" girilerek, fiyat grubundan  "Taksitli" seçeneği seçilir. Aynı ekrandan ürünün barkod numarası okutularak hızlı stok belirleme işlemi de yapılması imkanı bulunmaktadır. Bu işlev stok seçimlerini hızlandırmak amaçlı kullanılmaktadır. Barkod okutulduğunda kaç adet fiyat grup kartı var ise, o sayıda satır olarak eklenir.Bu kısım scf.18.16 numaralı parametre ile tek satır veya fiyat grup kart sayısı kadar  olması durumunu belirlemek için kullanılır.


3- Hızlı Satış (scf5000)  veya normal satış fişlerinde, eğer fiyat grubu tanımlı ise gelen bir combo seçim alanı görülür. (Örnek görsel açıklama devamında)
 Bu alandan  "Nakit" ve "Taksitli" seçeneklerinden biri tercih edilebilir. Müşteriye satışa başlandığında veya satış bitirilme aşamasında ödeme şekli sorulur. Buna göre kampanyası olan stok kartlarının NAKİT Fiyatlarımı, yok sa; TAKSİTLİ Fiyatları mı geleceği belirlenmiş olur.Tahsilat ekranına geçildiğinde, ekranda belirlediğimiz fiyat grubuna göre, ödeme planları listelenir, satış bitirilir. Örneğin; Taksitli seçim yapışmış bir satışta F2 Kaydet butonu sonrası sadece taksitli fiyat grubuna bağlanan  ödeme planları listelenecektir.



4- Etiket basım ekranında kampanya fiyatları ismi ile eklenen alandan etiketler nakit, taksitli ve liste fiyatlarını içerecek şekilde basılabilir.
Etiketler basılır iken ; hangi stokta kaç adet kampanya var bunun bilgisi basım ekranında " Kampanya Aktar" işlevi kullanıldığında "#FK" kolon bilgisinde verilmektedir.
Buradaki amaç, seçilecek tasarımın kampanya etiket tasarımı mı , yoksa normal fiyat etiketimi basılacağına karar vermek amaçlıdır.



 5- Malzeme Fiyat Kart Güncelleme (Hızlı)Scf2340 da ürünün barkod numarasını okutup hızlı fiyat güncellemesi yapılabilir.


6- Kampanyalar scf2610  Liste Ekranına "Şube" Alanı eklenmiştir. Burada şube yetkilerine göre her kullanıcının sadece yetkili olduğu şube kampanyalarını görmesi sağlanmıştır.


Diğer Ek Notlar: 
* Perakende kullanımında kampanya girişlerinde, kampanya fişinin KDV satır tipi genel kullanımda  "Dahil"  tercih edilebilmektedir. Bu durumlarda scf.14.40 parametresi ayarlanmalıdır.
* Kampanya satırı kolonlarında ki Fiyat1, Fiyat2, ... isimleri sistem parametrelerindeki Fiyat Etiket isimlerinden gelmesi sağlanmıştır.