Vakıfbank Sanal Pos Kurulumu

Vakıfbank Sanal Pos Kurulum Kılavuzu




Vakıfbank Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye "Kullanıcı Adı" ve "Şifre" bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.

Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur.


Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Yönetim menüsü altındaki Üye İşyeri İşlemleri alt menüsüne girilir. Sonrasında ise bu ekranda yer alan Detay butonuna basılarak menü içerisine girilir.


Üye İşyeri Numarası, Şifre ve 3D Secure özelliğinin olup olmadığının bilgileri aşağıdaki ekranda görülebilir. 


Üst ekran görüntüsünde görüldüğü üzere Terminaller alanına basıldığında alttaki bölüm açılır.


Terminal Numarası bilgisi de edinildikten sonra bu bilgiler Dia menüsünde bulunan B2C Sanal Poslar(scf4900) ekranına "Üye İşyeri No", "Terminal No" ve "Şifre" bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.
Tanım ekranındaki bilgiler Dia Sanal Pos tanımına girilir. Daha sonra pos tanımı kaydedilir.


Dia Sanal Pos ekranında bu tanımlamalar yapıldıktan sonra bu posa ait kullanılacak Ödeme Planı tanımı yapılması ve Ödeme Planında ise bu tanımlanan Pos Kartının seçilmesi gerekir. Pos hangi sayfada kullanılacak ise Ödeme Planı tanımında "B2B Göster" veya "B2C Göster" alanlarının işaretlenmesi gerekir. Bu seçenekler işaretlenmez ise pos sayfada görünmemiş olacaktır. Tüm bu tanımlar yapıldıktan sonra deneme olarak Örnek bir çekim yapılabilir.
Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır.