Kuveyt Türk Sanal Pos Kurulumu

Kuveyt Türk Sanal Pos Kurulumu




Kuveyt Türk Sanal Pos başvurusu onaylandıktan sonra banka tarafından müşteriye "Müşteri No", "Şifre" ve "Kullanıcı Adı" gibi bilgilerin yer aldığı mail gelecektir. Şifre bilgisi alındıktan sonra Pos Yönetimi ekranına girmek için tüm bilgiler tamamlanmış olacaktır.

Mailde belirtilen bilgiler aşağıdaki ekran görüntüsü ve linki mevcut olan sayfaya girerek sanal pos tanım ekranına girilmiş olunur. Giriş butonuna bastıktan sonra Cep Telefonuna gelen şifrenin girilerek sisteme giriş yapılmış olacaktır.


Sanal Pos yönetim ekranına girdikten sonra aşağıda ekran görüntüsünde olduğu üzere Tüm İşlemler menüsünden Sanal Pos alanındaki Yeni Kullanıcı Ekleme bölümüne girilir.


Yeni Kullanıcı Ekle sayfası açılınca Türkçe karakter ve noktalama işaretleri kullanılmadan bir kullanıcı adı oluşturulmalıdır. Email, Gsm ve TC Kimlik No alanları doldurulduktan sonra kullanıcı rolü Api seçilmelidir. Kullanıcının durumu aktif olmalıdır. Şifre için ise en az 8 karakterli büyük-küçük harf ve rakamlardan oluşan bir şifre belirlenmelidir.


Tanımlanan bu bilgiler Dia menüsünde bulunan B2C Sanal Poslar(scf4900) ekranına "Mağaza No", "Terminal No / İşyeri No", "Api Kullanıcısı" ve "Şifre" bilgileri girilerek çekim sırasında banka ile haberleşmesini sağlanacaktır.


Dia Sanal Pos ekranında bu tanımlamalar yapıldıktan sonra bu posa ait kullanılacak Ödeme Planı tanımı yapılması ve Ödeme Planında ise bu tanımlanan Pos Kartının seçilmesi gerekir. Pos hangi sayfada kullanılacak ise Ödeme Planı tanımında "B2B Göster" veya "B2C Göster" alanlarının işaretlenmesi gerekir. Bu seçenekler işaretlenmez ise pos sayfada görünmemiş olacaktır. Tüm bu tanımlar yapıldıktan sonra deneme olarak Örnek bir çekim yapılabilir.
Belirtilen tüm bu tanımlar yapılarak pos çekim işlemlerinin yapılması sağlanır.