Yapıkredi Sanal Pos Hata Kodları

Yapıkredi Sanal Pos Hata Kodları



KodMesajAçıklama
0001BANKANIZI ARAYIN 0001Kart bu tip işleme izin vermiyor veya kartın kredisi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
0004Red-Karta El Koy 0004Kart Bloke edilmiş.
0005RED-ONAYLANMADI 0005

Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard'lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.

Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki  sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir.

Bu hatanın bir diğer nedeni de, kart sahibi banka tarafından belirlenen internetten günlük işlem yapma limitinin kart için dolmasıdır. Bu limit her bankaya göre değişmektedir ve YKB kredi kartları için 3'tür; yani bir YKB kredi kartı günde en fazla 3 internet alışverişinde kullanılabilir. Bu limit aşıldıysa, kart sahibi kendi bankasının kredi kartı müşteri hizmetlerini arayarak bu limiti sıfırlamalıdır.

Girilen tutar finansallaştırma işleminde provizyon tutarından, iade işleminde de finansallaştırma tutarından büyük olamaz.

0007BANKANIZI ARAYIN 0007Kart bloke/çalıntı/kayıp statüsünde olabilir (özel durum).
0012RED-GECERSIZ ISLEM 0012Bu hatanın en sık rastlanan nedeni, yanlış miktarda taksit sayısıyla taksit yapmaya çalışmanızdır. En fazla kaç taksit yapabileceğinizi öğrenmek için 444 0 448'i aramalısınız. Eğer test kartlarıyla işlem yapıyorsanız, bu bilgiyi posnet.support@ykb.com adresinden öğrenebilirsiniz. Genellikle normal işlemler için en fazla 9 taksit yapılabilmektedir.

0012 almanızın bir diğer nedeni de kullanılan kartın müsaade etmediği bir işlem yapmanızdır. Örneğin başka bankaya ait bir kredi kartına taksit yapmaya çalıştığınızda bu hatayı alırsınız.

Bu adımlar sorunu çözmenize yardımcı olamadıysa, bankamızdaki üye işyeri tanımlamalarınızda sorunlar olabilir. Üye işyeri servisimizi arayıp üye işyeri no.nuzu ve hangi işlemi yaparken bu hatayı aldığınızı bildirmeniz gerekmektedir.

0014RED-HATALI KART 0014Numara bir kredi kartına ait değil / Kart no hatalı.
0015PROVIZYON BULUNAMADIProvizyon alınmamış. Provizyon iptal edilmiş olabilir. Tekrar provizyon almalısınız.
0015TERMİNAL İŞLEM YETKİSİ YOKTerminal yetkisi işlem için uygun değil.
0015İŞYERİ STATÜSÜ HATALIİşyeri statüsü uygun değil.
0015TAKSİT İÇİN YETERSİZ TUTARTaksit için girilen tutar minimum tutarında altında ise bu hata verilir.
0030BANKANIZI ARAYIN 0030Bu hatanın nedeni kartı veren (issuer) bankanın YKB provizyon sistemine gönderdiği bozuk verilerdir. Kartı veren banka aranmalı ve bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
0041RED-KARTA EL KOY 0041Kayıp Kart - (444 0 448)' i arayınız.
0043RED-KARTA EL KOY 0043Sorunun nedeni işlemde kullanılan kredi kartının YKB provizyon sisteminde tutulan çalıntı kredi kartı listesinde bulunmasıdır. İşlem kart sahibi bankaya iletilmeden reddedilmektedir.

Sanal POS işlemlerinde kullanılan kredi kartları, çeşitli nedenlerle YKB tarafından karaliste benzeri bir listeye alınabilmektedir. Eğer kartın çalıntı listesinde bulunmasının yanlış olduğunu (kartın güvenilir bir kart olduğunu) düşünüyorsanız, YKB Üye İşyeri Operasyon Servisi'ni (444 0 448) aramalısınız.

0051RED-YETERSIZ BAKIYE 0051Kartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın.
0053BANKANIZI ARAYIN 0053Hesap bulunamadı.
0054RED-ONAYLANMADI 0054Son kullanım tarihi geçmiş olan kart.
0057RED-ONAYLANMADI 0057Yapılan işlem, kullanılan kart tipi ile yapılamaz (Debit/kredi). Örnek: POSNET’ten debit kartla (ATM'lerden para çekmek için kullanılan banka kartları) işlem yapılamaz. Hata mesajında “X” olarak belirtilen yerde, işlemin yapıldığı kartın tipi belirtilir (D: Debit/K: Kredi kartı).
0057RED-ONAYLANMADI 0057Bu hata, işlemde kullanılan kredi kartının internetten işlem yapma yetkilerinde bir sorun olduğu durumda alınır. Kart sahibi kredi kartını aldığı bankanın kredi kartları servisiyle görüşüp kredi kartını e-ticarette kullanamadığını belirtmelidir.
0058RED-ONAYLANMADI 0058Terminalin işlem tipine yetkisi yok.
0062RED-ONAYLANMADI 0062Kısıtlı kart.
0065RED-ONAYLANMADI 0065Kredi kartının para çekme limiti aşıldığında verilen bu hata, normal durumlarda sanal pos işlemlerinde dönülmemelidir. Bu hatanın alınması durumunda kartı veren (issuer) banka aranmalı, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.
0091BANKANIZI ARAYIN 0091Kartı veren (issuer) banka ile iletişimde zaman aşımı oldu (bankadan zamanında yanıt alınamadı). Tekrar deneyin; sorun devam ederse, kartı veren bankayı arayıp, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığını belirtin.
0100HOST RECEIVE PROBLEM

Bu hata bazen banka sistemlerimizde anlık sorunlar olduğunda alınabilmektedir. Tekrar deneyin, sorun devam ederse posnet.destek@ykb.com adresiyle iletişime geçin.

Test ortamında bu hata alınıyorsa, sorunun nedeni kullanılan test kartının tanımlarının silinmesi olabilir. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için birkaç farklı test kartıyla işlem denemeniz gerekebilir.

0122DATABASE DE ISTENILEN KAYIT YOKİptal işleminde hata. İptal işlemi provizyon işleminden 1 hafta sonrasına kadar yapılabilir. Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapıldığında da bu hata alınabilir.

Bu hatanın bir nedeni de daha önce firmanıza ait bir mid ile yaptığınız bir işlemi, firmanıza ait başka bir mid kullanarak finansallaştırmak veya iptal etmek istemenizdir. Bunun en sık rastlanan yolu, bir mid kullanılarak yapılmış bir işlemin programsal olarak başka bir mid kullanılarak finansallaştırılması veya iptal edilmesidir.

0123ORJINAL ISLEM BULUNAMADIFinansallaştırma, iptal veya iade edilmeye çalışılan işlem bulunamadı. Muhtemelen yanlış YKB ref.no veya sipariş no ile finansallaştırma/iptal yapmaya çalışıyorsunuz. Finansallaştırmaya/iptal etmeye çalıştığınız işlem Posnet sistemine hiç gönderilememiş de olabilir.

VFT işlemlerinin iptalinde YKB ref.no ile iptal yapılıyorsa onay kodu (authCode) kontrolü de yapılmaktadır. Bu iptallerde bu hata alınıyorsa YKB ref.no ile birlikte onay kodu da kontrol edilmelidir.

Bir işlem için Posnet sisteminden yanıt alınamadığında, otomatik olarak iptal gönderilmesi üzerine bu hata alınması normaldir; bu durum, işlemin Posnet sistemine hiç ulaşmadığını gösterir.

0124HOST SESSION OPEN PROBLEMBu hata, bankamızın ortamlarından kaynaklanmaktadır. Bazen bankamız ortamlarındaki çalışmalar nedeniyle anlık kesintiler yaşanabilmektedir. Bu hata alındığında işlem bir süre sonra tekrar denenmeli, sorun devam ederse posnet.destek@ykb.com adresiyle irtibata geçilmelidir.
0125ORDERID VAR HOSTLOGKEY YOK DB ERRYKB’yi arayın.
0126ORDERID VAR KK SIFRELEME HATASIYKB’yi arayın.
0127ORDERID DAHA ONCE KULLANILMISKullandığınız sipariş no (orderId) daha önce kullanılmış. Yeni bir sipariş no ile tekrar deneyin.
0129KREDI KARTI MERCHANT BLACKLIST TEBu kredi kartı işyeri karalistesine alınmış. Kartın bu işyeri tarafından kullanılabilmesi için önce karalisteden çıkarılması gerekiyor.
0146*HATALI SIFRELEME : KULLANICI ISMI & SIFRE veya NO GENERATED RECORDKullanıcı adı, şifre veya şifreleme anahtarı yanlış girilmektedir. Ayrıntılı bilgi için StubF1Class.setUserName, StubF1Class.setPassword,
StubF1Class.setEncKey metodlarına bakınız. Posnet Yönetici Ekranlarının ana menüsündeki "Anahtar Yarat" linki kullanılarak yeni kullanıcı adı, şifre ve anahtar oluşturulup, bu bilgilerle işlem tekrar denenmesi gerekir.
0147*HATALI KULLANICI ISMI & SIFRE146 hatasının açıklamalarına bakın.
0148*CRYPTO HATASI : MID

Web sunucunuzun tarihi, saati veya TimeZone bilgisi yanlış olabilir. Bu bilgilerde bir sorun yoksa Teknik Destek birimimize başvurulmalıdır.

Gönderdiğiniz bilgileri karşılayan Posnet Servisi, bazı şifreli bilgilerin açılmasında tarih ve saatten faydalanmaktadır. Sunucunuzun tarih veya saatinin yanlış olması durumunda bu bilgiler servis tarafından çözümlenememektedir.

0148*HATALI MIDÜye işyeri no bulunamadı. Üye işyeri no (MID) parametresi yanlış.
0148*MID,TID,IP HATALI: X.X.X.XBağlantı yaparken kullandığınız mid (üye işyeri no) yanlış veya izin verilmemiş bir ip'den bağlantı yapmaya çalışıyorsunuz. Yanlış ortama (örneğin üretim ortamı mid'i ile test ortamına) işlem göndermeniz de bu soruna neden olur.

Test ortamı için http://setmpos.ykb.com/PosnetWebService/XML, üretim ortamı için https://www.posnet.ykb.com/PosnetWebService/XML adresine işlem göndermelisiniz. Bkz: XML servis dokümantasyonu

İşleminizi doğru ortama gönderdiğinizden eminseniz, hata mesajında X.X.X.X şeklinde belirtilen istek ip'nizi posnet.destek@ykb.com adresine mid/tid bilgisiyle birlikte göndererek ip tanımınızın değiştirilmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi için bkz: IP Bazlı Hatalar

0150PAKET HATALIYanlış CVC no kullanılmış. Üretim ortamında, test ortamında kullanılan XXX kullanılmışsa bu hata alınır. Üretim ortamında CVC kodları müşteriniz tarafından girilmelidir. Ayrıca test ortamında XXX dışında anlamsız bir CVC (xxx gibi) girilmesi de bu hataya neden olur.
0150INVALID MID TID IPYanlış bir ip'den veya yanlış bir mid/tid ile işlem yapmaya çalışıyorsunuz. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler sorunu çözmenize yardımcı olabilir.
0200GECERSIZ ISLEMGeçersiz bir işlem gönderdiğinizde alınır. Örneğin zaten finansallaştırılmış bir işlemi tekrar finansallaştırmaya veya provizyon durumundaki bir işlemi iade etmeye çalışmak. Bu tür hatalı işlemlere Posnet Yönetici Ekranlarında zaten izin verilmez, ancak programsal olarak gönderilen (ASP gibi bir teknoloji kullanılarak) işlemlerde bu kontrol yapılmaktadır.
0205GECERSIZ TUTARBu hata şu koşullarda alınmaktadır:
  • Yapılan işlemin tutarı maksimum işlem tutarını (99.999,99 YTL) aştığında.
    Posnet sisteminde bir defada en fazla 99.999,99 YTL'lik işlem yapılabilir.
  • Finansallaştırma işlemi yapılırken gönderilen işlem tutarı, provizyon işlem tutarını "provizyon aşım yüzdesi"nden fazla aştığında
  • Tüm iade işlemlerinde, gönderilen işlem tutarı iade edilebilecek işlem tutarını aştığında
0211GRUP KAPAMA YAPILMISBu hata finansallaşma veya satış iptal işlemini yaparken alınır. İptal etmek istediğiniz işlemin finansallaştırıldığı için artık iptal edilememektedir. Yapmış olduğunuz finansallaştırma veya satışı iade etmek için iade işlemi yapmalısınız.
0217GEÇERSIZ İŞLEM STATÜSÜÇalıntı kart. Kullanıcı ve kart no YKB’ye bildirilmelidir.
0220IPTAL ISLEMI YAPILMISZaten iptal edilmiş bir işlem tekrar iptal edilmeye çalışıldığında alınır.
0223ONAYLANMADIFinansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapılmak isteniyor.
0232KREDIKARTI IŞLEM SINIRI AŞILDIPosnet sisteminde Üye İşyeri tarafından tanımlanmış, belli bir periyotta bir kredi kartı ile işlem yapılabilecek maksimum sayı aşıldığı vakit ilgili hata oluşur. Bkz. İşlem Kısıtlama
0370ISLEM IPTALI YAPILMISİptal işlemi zaten yapılmış.
0400DB ERRORPosnet sunucu teknik bir sorun yaşıyor. Tekrar deneyin, sorun tekrar ederse teknik destek ile iletişim kurun.
0411ISLEM HENUZ FINANSALLASMAMISİade yaparken alınan bu hata, finansallaştırma işleminde belirtilen tutarın henüz karttan tahsil edilip hesabınıza yansımadığını gösterir. Bu nedenle iade işlemi yapmanıza gerek yoktur, finansallaştırma iptal yapmalısınız.
0444BANKANIZI ARAYINYKB’yi arayın.
0450IADE ISLEMI YAPILAMIYORİşlem posnet yönetici ekranları dışından iade edilmiş olabilir. İşlemi daha önce üye işyeri servisimizi arayarak iade etmiş olabilirsiniz. Eğer böyle bir iade talebiniz olmadıysa, üye işyeri servisimizi aramanız gerekmektedir.
0788FINANSAL ISLEM YAPILMISFinansallaştırma yapılmış. Provizyon iptal edilmek isteniyorsa önce finansallaştırma iptal edilmeli.